Twoje konto

„Koszyk cenowy” porówna ceny i pomoże zrobić najtańsze zakupy

Katowice, 16 listopada 2021 r.

W dobie wysokiej inflacji wielu konsumentów zwraca szczególną uwagę na ceny produktów. Z myślą o ich potrzebach portal dlahandlu.pl odświeża „Koszyk cenowy”. To intuicyjna porównywarka, która pozwala szybko i łatwo sprawdzić ceny 50 najpopularniejszych produktów spożywczych i chemii domowej, dostępnych w sklepach stacjonarnych i internetowych, ułatwiając w ten sposób zarządzanie domowym budżetem.

Intuicyjna porównywarka, wspólny projekt serwisów dlahandlu.pl oraz portalspozywczy.pl, pozwala sprawdzić ile kosztuje dany produkt w kilku kategoriach sklepów działających w sześciu największych polskich miastach. Do porównania wybranych zostało 50 najczęściej kupowanych produktów
w najpopularniejszych gramaturach m.in. masła, mleka i nabiału, pieczywa, wyrobów mięsnych, warzyw i owoców. Pod uwagę brane są ceny obowiązujące w dyskontach, supermarketach, hipermarketach i sklepach osiedlowych, łącznie ponad 15 różnych sieci handlowych.

– Od lat przygotowujemy zestawienie cen z myślą o potrzebach analityków bankowych, dziennikarzy oraz sieci handlowych, które dzięki temu porównywały ceny z konkurencją. Jednak w czasach wysokiej inflacji uznaliśmy, że warto zaoferować podobne narzędzie milionom konsumentów, którzy podczas codziennych zakupów chcą dbać o swoje budżety domowe. W „Koszyku cenowym” można wybrać produkty, które kupujemy na co dzień i sprawdzić jak ich ceny różnią się w różnych sieciach – mówi Edyta Kochlewska, redaktor naczelna dlahandlu.pl.

Dane do notowań to wynik pracy ankieterów z Bydgoszczy, Lublina, Warszawy, Krakowa, Górnego Śląska i Trójmiasta. Każdorazowo osobiście odwiedzają oni sklepy sprawdzając i notując ceny wybranych produktów, które są również sprawdzane przez redakację w wybranych sklepach internetowych. Wszystkie ceny są monitorowane wyłącznie dla potrzeb tego badania. Ankieterzy odwiedzają sklepy sieci: Aldi, Auchan, Biedronka, Carrefour, Dino, E.Leclerc, Lidl, Kaufland, Netto, Polomarket, Stokrotka, SPAR, Lewiatan i Żabka. Aby nie zaburzać wartości końcowej koszyka, zdecydowano się na przeliczanie gramatur produktów na 1 kg. Opracowana została także lista produktów zastępczych na wypadek, gdyby w danym sklepie nie było towaru wskazanego na liście podstawowej. W związku z tym przy wybranych cenach widoczne są dodatkowe komentarze wyróżnione gwiazdką lub innym symbolem.

– Choć nasi ankieterzy sprawdzają ceny w wybranych miastach, to przyjętą praktyką jest oferowanie przez sieci tych samych produktów w bardzo zbliżonych cenach, niezależnie od lokalizacji – dodaje Edyta Kochlewska.

Dlahandlu.pl to branżowy portal dostarczający od ponad 12 lat wiedzę z kilkunastu kategorii usług handlu detalicznego i retail, w tym e-commerce. Branżowe badanie cen prowadzi od 11 lat, a w 2013 roku Komisja Europejska uznała je za „przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych”.

Z portal dlahandlu.pl korzysta 400 tys. użytkowników, którzy generują średnio 582 tys. odsłon miesięcznie. Serwis ma 19 tys. subskrybentów codziennego newslettera, a w mediach społecznościowych profile na Facebooku, Twitterze i LinkedIn obserwuje ponad 23,2 tys. osób.

Zapraszamy do odwiedzenia:  www.dlahandlu.pl

Informacje dodatkowe