Twoje konto

TRENDBOOK #inspiracje #wartości #koncepty #kulinaria

Warszawa, 06 listopada 2019 r.

Wydawnictwo Forum Rynku Spożywczego i Handlu

XII edycji Forum Rynku Spożywczego i Handlu towarzyszyła premiera #Trendbooka, publikacji, która wskazuje, jakie zjawiska i wartości będą najmocniej wpływały na świadomość konsumentów, a tym samym kształt rynku spożywczego, handlowego i gastronomicznego w najbliższych latach.

Żyjemy w czasach, kiedy produkcja żywności, jej sprzedaż i konsumpcja stały się wyrazem wyznawanej ideologii. Marki zamiast fanów, budują społeczność wyznawców, zaś producenci przeszli drogę od dostarczania na rynek produktów do kreowania wzorców ideologicznych. Oznacza to, że dla podejmowania decyzji biznesowych kluczowe stają się informacje, jakim wartościom podporządkowują swoje życie konsumenci. W Trendbook’u wypunktowaliśmy 9 z nich: #autentyczność, #personalizacja, #noplastic, #wege, #respectfood, #health 2.0., #bezy, #streetfood, #delivery – mówi Magdalena Brzózka, redaktor prowadząca horecatrends.pl oraz portalspozywczy.pl.

#Trendbook dostępny będzie w strefie premium serwisu portalspozywczy.pl.

Oddajemy w Państwa ręce publikację, która obok tematów związanych ze zrównoważonym rozwojem firm w oparciu o wartości istotne dla konsumentów wskazuje na głębokie przemiany w świadomości żywieniowej i podejściu do jedzenia. Wiele firm upatruje przyszłości rynku spożywczego w żywności opartej na diecie roślinnej oraz wykluczającej, np. bezlgutenowej, bezcukrowej, bezlaktozowej. To efekt poszukiwania przez konsumentów diety idealnej, która uspokoi ich obawy związane z wpływem przetworzonej żywności na zdrowie. Czy producenci będą w stanie ukoić lęki konsumentów? Jedną z odpowiedzi niewątpliwie jest tworzenie oferty w oparciu o autentyczność, która buduje zaufanie, a w dłuższej perspektywie lojalność klientów. Kolejną odpowiedzią jest szacunek do zasobów jakimi dysponuje planeta. Tu jednak jesteśmy na początku drogi, co oznacza, że trendy #noplastic i #zerowaste oraz #respectfood długofalowo odcisną ślad na funkcjonowaniu i ofercie branży FMCG – mówi Edyta Kochlewska, redaktor naczelna magazynu Rynek Spożywczy oraz portalu dlahandlu.pl.

O wymienionych tendencjach na co dzień informują serwisy: horecatrends.pl, dlahandlu.pl, portalspozywczy.pl, publikując komentarze ekspertów, analizy i raporty, a także prognozy dotyczące innowacji, które mają szansę stać się żywnością przyszłości.

Forum Rynku Spożywczego i Handlu to największa konferencja dla biznesu spożywczego i handlowego. Od 12 lat jest miejscem dyskusji o najważniejszych trendach rynkowych i konsumenckich. Rokrocznie gromadzi ponad 1000 uczestników – przedstawicieli branży, decydentów, ekspertów, a także gwiazdy marketingu spożywczego i handlowego.

Organizatorem konferencji jest Grupa PTWP, wydawca m.in. serwisów portalspozywczy.pl i dlahandlu.pl, horecatrends.pl oraz magazynu Rynek Spożywczy oraz organizator Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach – największej imprezy biznesowej w Europie Środkowo-Wschodniej.

Więcej szczegółów na stronie wydarzenia: http://www.frsih.pl/pl/

Informacje dodatkowe