Twoje konto

Lokalny Rolnik i Wojna Warzyw łączą siły pod szyldem Grupy Farmer Direct

Katowice, 01 grudnia 2023 r.

W czwartek 30 listopada br. Farmer Direct, właściciel Lokalnego Rolnika, przejął Wojnę Warzyw. W wyniku akwizycji przekształcił się w Grupę Farmer Direct. To kolejny krok firmy w kierunku umacniania pozycji na rynku e-grocery i dalszego wzrostu sprzedaży w segmencie zdrowej żywności.

Wojna Warzyw, jako biznes odpowiedzialny społecznie, idealnie wpisuje się w trendy zerowaste i zrównoważonego rozwoju branży spożywczej, na których od lat opiera się misja Lokalnego Rolnika. Pod hasłem „Niedoskonały wygląd, doskonały smak” prowadzi sprzedaż paczek z nieidealnymi wizualnie warzywami, owocami oraz innymi produktami, które z jakichś względów nie spełniają standardów sklepowych bądź zbliża się ich termin przydatności do spożycia. Taki model sprzedaży odpowiada na coraz poważniejszy problem marnotrawienia jedzenia i jest szczególnie atrakcyjny dla młodszej generacji konsumentów, świadomych i poszukujących nowych rozwiązań na rynku spożywczym.

Twórcami Wojny Warzyw są Vadym PetrychenkoŻenia Malinin, którzy w listopadzie 2020 roku, jako pierwsi na polskim rynku, wyszli na szeroką skalę z pomysłem ratowania niedoskonałych warzyw i owoców, kupując je od rolników i pakując do paczek niespodzianek. Potencjał odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji potwierdzają liczby nowych i powracających klientów, już teraz 19 tys. odbiorców kupuje produkty z Wojny Warzyw. 

Akwizycja otwiera drogę do synergii pomiędzy obydwoma firmami wchodzącymi w skład nowo powstałej Grupy Farmer Direct i jest dobrym prognostykiem dla umocnienia jej rynkowej pozycji.  

– Łącząc siły z Wojną Warzyw, możemy przeskalować swój biznes i rozwinąć segment owocowo-warzywny. Biorąc pod uwagę wspólne wartości, jakimi się kierujemy, takie jak docenianie lokalności, walka z marnotrawieniem jedzenia czy wspieranie świadomych wyborów, można powiedzieć, że łączymy dwa komplementarne biznesy, choć trzeba podkreślić, że nie planujemy całkowitego połączenia obu sklepów. Zarówno Wojna Warzyw, jak i Lokalny Rolnik będą nadal działać i realizować swoje niezależne strategie rozwoju. Przejęcie Wojny Warzyw przede wszystkim wpłynie na zwiększenie łącznej skali zamówień, co pozwoli nam na optymalizację kosztów logistycznych i pozytywnie wpłynie na ekonomię spółki – mówi Marcin Rudzik, CEO Grupy Farmer Direct. 

Farmer Direct przejął markę, domeny, sklep, magazyn, bazę klientów i  aplikację. W struktury Lokalnego Rolnika weszły osoby na co dzień zajmujące się operacyjnie prowadzeniem biznesu w Wojnie Warzyw. Więcej informacji o działalności przejętej firmy jest dostępnych na stronie www.wojnawarzyw.pl. 

We wrześniu 2022 roku spółka PTWP Online, należąca do Grupy PTWP, nabyła 51% udziałów i zawarła umowę inwestycyjną podwyższając kapitał zakładowy w Farmer Direct. PTWP S.A. planuje wejście na regulowany rynek GPW.

Informacje dodatkowe

Galeria zdjęć