Farmer, wydawany w nakładzie 17 000 egzemplarzy, jest adresowany przede wszystkim do właścicieli gospodarstw rolnych, plantatorów roślin i hodowców. Magazyn spotyka się z dużym zainteresowaniem przedstawicieli firm produkujących i instytucji pracujących na rzecz rolnictwa: gminnych spółdzielni, spółdzielni mleczarskich, zakładów mięsnych oraz samorządów rolniczych, urzędów, szkół rolniczych, Ośrodków Doradztwa Rolniczego czy Izb Rolniczych.
Trzy podstawowe działy - agrotechnika, technika rolnicza i ferma - a także zagadnienia gospodarcze, finansowe i prawne, w tym dotyczące sytuacji polskiego rolnictwa w świetle prawodawstwa Unii Europejskiej, tworzą tytuł, który stanowi płaszczyznę wymiany myśli i poglądów osób ściśle związanych z polskim i europejskim rolnictwem.
Jako „partner nowoczesnego rolnika” Farmer stawia na innowacyjność. Przedstawia rozwiązania wpływające na konkurencyjność i efektywność gospodarstw rolnych, prezentuje nowatorskie rozwiązania w prowadzeniu upraw i wykorzystaniu techniki rolniczej, a także nowoczesne trendy w chowie zwierząt.
Misją Farmera jest prezentowanie w obiektywny i rzetelny sposób trendów, rozwiązań i zmian zachodzących w polskim i światowym rolnictwie. Na bieżąco śledzimy, opiniujemy i przedstawiamy najistotniejsze sprawy i wydarzenia dla sektora agrarnego.
Od stycznia 2012 roku - zgodnie z oczekiwaniami Czytelników - Farmer wydawany jest w cyklu miesięcznym. W nowej odsłonie, z nowym layoutem i przede wszystkim z nowym, jeszcze bogatszym zapleczem merytorycznym Farmer jest jeszcze bliżej rolników. Także dzięki projektowi regionalnych konferencji, które Farmer realizuje cyklicznie w różnych regionach Polski.